Bewustwijslesgeven
Voor alle leerkrachten én onderwijsteams die weer vanuit het hart willen kijken naar de ander (leerling/collega).
Herkenbaar?
Jij bent toch ook het onderwijs ingegaan omdat je echt iets wilt betekenen voor de kinderen? Jij ziet toch ook de problemen zich opstapelen? Leerkrachten vallen uit, kinderen vallen uit én ouders zijn steeds kritischer...
Merk jij ook, dat jij de regie langzaamaan kwijt raakt, achter de feiten aanloopt én vooral bezig bent met 'brandjes blussen' en de korte termijn? En dat je hierdoor wellicht je passie voor het vak kwijt raakt of al kwijt geraakt bent?
Je voelt en weet dat je het anders wilt én moet doen, maar je weet niet hoe en wanneer je dit moet doen?
Jij maakt het verschil!
Het kan ook anders..
Hier gaat het niet over weer een nieuwe methode, methodiek of de zoveelste trend in het onderwijs. Het gaat om wie jij bent en de ander is voorbij zijn gedrag. Door meer inzicht en begrip te hebben voor je eigen voorkeuren en die van een ander, kan je meer begrip opbrengen en hierdoor samen sneller, met minder energie en leuker ontwikkelen. Hiervoor maak ik gebruik van de Jungiaanse Typologie. Je ontmoet jezelf, de ander én kan elkaar op de juiste momenten inzetten én aanvullen. Hierdoor kunnen jullie weer rust en regie ervaren omtrent jullie onderwijs, waardoor je doelgerichter én efficiënter kan werken, wat uiteindelijk weer tijd oplevert.
- Iedereen voelt zich gezien.
- Iedereen voelt zich weer gewaardeerd.
- Iedereen voelt dat hij/zij kan bijdragen.
- Iedereen mag en kan zichzelf zijn.
Dat klinkt geweldig, maar hoe doe je dit? Hoe krijg je dit voor elkaar in een onderwijssysteem waar er ontzettend veel van je verwacht wordt? Hoe zorg jij dat jij weer regie, tijd en rust ervaart binnen je lesgeven? Hoe zorg jij dat jij je vak uitoefent mét behoud van energie?
Het is NU tijd om de aandacht te gaan richten op hetgeen waar het echt om draait. Om jullie. Weg met het gevoel van altijd te weinig tijd hebben, geen regie kunnen nemen over je manier van lesgeven, het gevoel dat je je afvraagt of je wel het ‘juiste’ doet voor alle kinderen in de klas…
Doe weer wat van nature bij jou past, jij die met passie en vanuit authenticiteit voor de klas staat, want vanuit jouw authenticiteit en passie kan jij weer vele anderen, lees ook zeker kinderen, inspireren en begeleiden! En dat mét energiebehoud!
Door jezelf te zijn en recht te doen aan verschillen!
Met Bewustwijszijn sta ik graag aan jou/jullie zijde. Om je te motiveren, inspireren en kennis te laten maken met mijn inzichten en werkwijzen, om vervolgens een praktische vertaalslag te maken naar de dagelijkse praktijk. Dit kan via:
Kom nu in beweging, ont-MOET én investeer in jezelf!